%0 Journal Article %T بررسی سرفصل‏‏ های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ ‏التحصیلان %J مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد %I دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 1560-9286 %A ملک نژاد یزدی, فاطمه %A دانایی فر, نسرین %A جهان تیغ, ملیحه %A اکبری, مجید %D 2013 %\ 03/21/2013 %V 37 %N 1 %P 65-72 %! بررسی سرفصل‏‏ های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ ‏التحصیلان %K برنامه آموزشی %K دندانپزشکی ترمیمی %K فارغ‌التحصیلان %R 10.22038/jmds.2014.445 %X مقدمه: دندانپزشکی ترمیمی از پرکاربرد‏ترین شاخه ‏‏ها در حیطه کاری یک دندانپزشک است. استفاده از نقد فارغ‏التحصیلان از بهترین روش‏‏های ارزشیابی و بازخورد در بررسی برنامه درسی است. هدف از این مطالعه بررسی سرفصل‏های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی از دیدگاه فارغ‏التحصیلان عمومی دانشکده دندانپزشکی مشهد طی 5 سال گذشته (1383 تا 1388)بود. مواد و روش‏ها:در این مطالعه 200 نفر از فارغ‏التحصیلان دانشکده دندانپزشکی مشهد طی سال‏های 1383 تا 1388، در مورداهمیت و ضرورت سرفصل‏های تدریس شده دروس ترمیمی نظری و میزان ترمیم‏های لاگ بوک دروس ترمیمی عملی با استفاده از پرسشنامه‏ای روا و پایا، مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات به دست آمده به صورت توصیفی گزارش گردید. یافته‏ها:75% از افراد، پرسشنامه کامل شده را برگرداندند. در مورد دروس نظری، پاسخ‏دهنده‏ها اهمیت و ضرورت مباحث تدریس نظری را زیاد دانستند (بیش از 50 درصد). در مورد لاگ بوک دروس عملی نیز گرچه بیشتر افراد، آن را کافی می‏دانستند، ولی گنجاندنترمیم‏های کامپوزیتی وسیع، بیشتر مورد توصیه قرار گرفت. نتیجه گیری:با توجه به نظرات فارغ‏التحصیلان، دروس نظری و لاگ بوک دوره بالینی ترمیمی نیاز به بازبینی دارد و این بازبینی بهتر است بر توانمندسازی در حیطه‏های مربوط به ترمیم‏های زیبایی و ترمیم‏های وسیع تاکید بیشتری داشته باشد. %U https://jmds.mums.ac.ir/article_445_8c1a1e98af3e5436ec924ce83b3712cf.pdf